Egyre többen szembesülünk azzal, hogy a vállalatok, márkák a fogyasztói kapcsolattartás immár legfontosabb eszközeként tekintenek a mesterséges intelligenciára. Chatbotok érdeklődnek kívánságaink felől, számítógépek válaszolnak leveleinkre, érezhetően „gépies” szövegeket olvasunk a weben.
A PR-szakma számára komoly kihívás, hogy féljen ettől a fejlődéstől, vagy tegye magáévá és használja fel. A kommunikációs teoretikusok sora foglalkozik már évek óta a kérdéssel, és mára eljutottunk oda, hogy az egyik legnagyobb nemzetközi szakmai szervezet is közzétette állásfoglalását a kérdésről.
Noha a charta szokás szerint kicsit „túl sokat markol – keveset fog” jellegűre sikeredett, üdvözlendő, hogy megkezdődött a közös gondolkodás a témában.
Az alapelvek részleteit a Magyar PR Szövetség hírében lehet megtalálni.




