AZ MI aláássa a média és a kommunikációs szakma hitelességét?

A címben feltett kérdésre sokan keresik a választ, de most egy meglehetősen borúlátó perspektívára szeretnénk felhívni a figyelmet. Korábbi müncheni kollégánk, Petra Sammer(ex-Ketchum tanácsadó), és Michael Burker professzor, német kommunikációs szakember nemrégiben megkongatták a vészharangot, és sürgős lépéseket sürgettek ezen a téren. 

Kiinduló állásfoglalásuk néhány elemére biztosan érdemes felfigyelni, mert azokat a magyar valóság is erősen alátámasztja. Lényegében azt mondják, hogy a média és a kommunikáció hitelessége megőrzésének védelmében az eddigieknél sokkal komolyabb összefogásra és lépésekre van szükség, mert egyébként megszokott világunk hamarosan összedőlhet. Mindennek alátámasztására öt tézist tettek közzé.

  1. Az MI kreatív felhasználása esélyeket és kockázatokat is rejt a vállalati kommunikációban – a szakembereknek nyíltan és kritikusan kellene reagálni erre a fejlődésre.
  2. A valóság egyre nehezebben különböztethető meg a (sokszor az MI által generált szöveges, képi vagy mozgóképi) fikciótól. Ez egyre nagyobb nehézségek elé állítja a média fogyasztóit.
  3. A bizonytalanság és a bizalom hiánya ahhoz vezet, hogy csökken a kommunikációt űzők szakmai hitelessége. Ez hosszabb távon a demokráciát is alááshatja.
  4. A PR-szakmának nagy elővigyázattal kell használnia az MI-t, annak felhasználását világosan jeleznie kell, és semmiképpen sem szabad (még kreatív okból sem) hamis információkat terjesztenie.
  5. A vállalatoknak, szervezeteknek és ügynökségeknek ki kell dolgozniuk az általános szakmai etikai kódexeken túlmutató saját irányelveiket az MI felhasználásával kapcsolatban.

A legjobb hírek mindig e-mailben érkeznek

Iratkozz fel a hírlevelünklre, minden héten elküldjük a legútóbbi cikkeket a PR és a kommunikáció világából