A GEOX és alapítója Mario Polegato rendezvényét a Live PR szervezte

2015. december 7.

December 2-án Budapesten járt a világ egyik leggazdagabb embere, az olasz Mario Moretti Polegato, aki nem mellesleg a Geox márka és a lélegző cipők feltalálója. Egy napot töltött Magyarországon, találkozott újságírókkal, partnerekkel és a magyar Geox munkatársaival. A rendezvények megszervezésében a Live PR, a Ketchum magyarországi képviselete volt a Geox segítségére.

A Polegato család egyébként a Villa Sandi borászat tulajdonosa, s Mario egy nevadai sivatagi klímában történt sétának köszönheti karrierjét: melege volt a lábának, hát kifúrta a cipője talpát egy bicskával. S lám, az ötletből világszabadalom lett, amellyel hiába kilincselt a nagy cipőgyártóknál (állítólag a Nike-nál is), nem kellett nekik. Így aztán gondolt egyet, és maga vágott bele – a kilencvenes években öt fővel kitalálta a Geox márkát és belevágott a cipőbizniszbe.

A Geox ma mintegy hatvan szabadalommal rendelkezik a lélegző cipők gyártásával kapcsolatban, Polegato 1,93 milliárd dollárra becsült vagyonával pedig a Forbes magazin szerint a világ 1073. leggazdagabb embere. Az üzlet is jól alakult: a Geox ma a világ több mint száz országában mintegy 30 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Márkaboltjaik száma meghaladja az ezret, és 2015 első félévében árbevételük elérte a 427 millió eurót. Magyarországon hamarosan három új boltot nyitnak, így már nyolc lesz a saját és franchise-üzletek száma. A család néhány évvel ezelőtt a csődbe ment Diadorát is felvásárolta, s Polegato fia vezetésével most a sportruházat területén is komolyabb szerepet kívánnak játszani.

A Live PR 2001-ben alakult PR-ügynökség, amely a világ egyik legnagyobb ügynöksége, a Ketchum kizárólagos magyarországi partnere. Ügyfélköréhez tartozik többek közt a Bujdosó Pincészet, a Fedex, a Hödlmayr, a Keller&Mayer, a MEWA és a Vaillant.

Legfrissebb hírek